Geoblog.pl    danach    Podróże    Paryz mon l'amour    jazda na 4 ręce po Paryżu

jazda na 4 ręce po Paryżu

Francja
Francja, Maisons-Laffitte

Dzisiaj kupujemy auto dla Hani, najpierw sprawy niezbędne jak bank,ubezpieczenie potem jedziemy do Chateau Maisons-Laffitte.Dojazd A86 w kierunku Cergy-Pontoise, potem zjazd na Bezons do drogi lokalnej N192. Przy wjeździe do miasta wyłania sie XVII wieczny pałac.Wejście do środka i parku od tyłu.Podziwiałyśmy piękno architektury pałacu i okolicznych domów.Do Paryża wróciłyśmy na 16 i sfinalizowałyśmy zakup samochodu.
Decydujemy się w piątkowy wieczór oddać auto do wypożyczalni, Hania jedzie Corsą pierwsza a ja za nią Fiestą.Tego nie planowałam, jazda po Paryżu to jest wyzwanie.Przy moście St Cloud było ciężko, bo nie zdążyłam pojechać za Hanią i musiałam sama się przebić w poprzek 5 -ciu pasów ale się udało i zdążyłyśmy przed zamknięciem biura.
Wieczorem mała przejażdżka nowym samochodem po Paryżu do Dzielnicy Łacińskiej. Znalezienie miejsca na zaparkowanie graniczy z cudem ale nam się udało i idziemy na spacer po uroczych uliczkach Quartier Latin.Kawiarenki pełne,wędrujemy do kościoła St. Germain des-Pres, potem do Ogrodu Luksemburskiego pięknymi uliczkami zaglądając na witryny sklepów .Znalazłam nawet czekoladowego słonia , a rajd na rolkach po St Germain był nieplanowaną atrakcją.

Krystyna Godzik
Krystyna Godzik - 2010-07-05 16:13
Wszystko jak zwykle piękne, ale cóż za zawód , myślałam że rajd na rolkach będzie w Twoim wykonaniu!!!
Czy tego słonia można skubnąć, przechodząc??

Henryk
Henryk - 2014-05-29 00:59
Jazda po Paryżu...W filmikach pokazanych na you-tub,koledzy nagrali jazdę po Paryżu,nie powinni tego umieszczać jest to niezgodne z prawem jaki panuje w Paryżu.1- to sygnalizatory a dalej to reguła prawej ręki.Jeśli wjeżdżasz na skrzyżowanie i jest biała okrągła plama oznaczająca rondo to wszystkie auta z prawej strony będą miały pierwszeństwo,większość skrzyżowań traktowane są jako równorzędne.Nie ma jazdy na łapu capu jak przedstawiają to koledzy w swoich filmikach,dwa dni temu przyjechałem z Anglii autem angielskim i nie miałem żadnych problemów.Wytłumaczyli mi to dwaj rodacy przypadkowo spotkani gdy zapytałem się ich dlaczego francuzi czasami trąbią pomimo że jestem na głównej drodze,mówię tu o drogach gdzie niema sygnalizacji świetlnej.Pamiętać należy że jadąc do danego kraju należy się pod porządkować prawu danego kraju, jazda powoli i ostrożnie da dobry rezultat.Pozdrawiam.