Geoblog.pl    danach    Podróże    Autem po Europie - czerwiec 2011    Mała Wenecja- Annecy

Mała Wenecja- Annecy

Francja
Francja, Annecy

po dwóch nocach spędzonych w Ferney.Jedziemy do Annecy po drodze do Chamonix.Samochód zostawiamy przed dojazdem do ścisłej starówki, nie ma parkometrów więc trochę zaoszczędzimy.Znajdujemy dogodne miejsce w rzędzie samochodów , które parkują po obu stronach ulicy.Najładniejsze miasteczko jak dotychczas ,położone nad jeziorem ,z kanałami , zamkiem na wzgórzu. Dużo jest krętych uliczek, pełno kawiarenek, jemy lody i spacerujemy po starym mieście.Tutaj odbywa się Festiwal jako jeden z najbardziej prestiżowych festiwali filmów animowanych na świecie.Zaglądamy do Katedry Notre Dame, katedra św Piotra zamknięta ale odwiedzamy śliczny kościółek Maurycego. Jest tutaj też kościół św Franciszka de Sales czyli Salezego gdzie jest pochowany obok Joanny de Chantal założycielki zgromadzenia Wizytek. Żeby zaglądnąć do Bazyliki Nawiedzenia trzeba się wspiąć na spora górę skąd roztacza się piękny widok na jezioro i miasto. W Bazylice są relikwie Franciszka.Obiad o 15 – pizza- pycha.Wracamy do samochodu i się okazuje ,że stoi tylko nasz samochód na środku ścieżki rowerowej, na szczęście obyło się bez mandatu i blokady koła.