Geoblog.pl    danach    Podróże    Autem po Europie - czerwiec 2011    Burg Eltz w remoncie

Burg Eltz w remoncie

Niemcy
Niemcy, Wierschem

Kolejny cel to Burg , czyli zamek Eltz, nie leży nad sama Mozelą tylko jest schowany w lesistej dolinie a trzeba się kierować do miejscowości Wierschem. Pięknie położony i jeden z najpiękniejszych w tym rejonie ale niestety część w remoncie co nie pozwoliło na zrobienie pięknych zdjęć. Samochód zostawiamy na parkingu na jednej górce i schodzimy w dół mając cały zamek na widoku , niestety kropi.Nawarstwienie poszczególnych budynków tworzących zamek, liczne, typowe dla późnego gotyku wykusze, kominy, wieże, nieregularne przybudówki oraz położenie uczyniły zamek Eltz budowlą o wysokich walorach estetycznych i wielką atrakcję turystyczną.Tutaj w muzeum mieści się piękny obraz Cranacha Starszego -Matka Boska z winogronami.Jest taki piękny,że kupuję jedyna kartkę z podróży i mogę pokazać ten obraz bo na muzeum nie mieliśmy czasu, tylko zaglądnęliśmy na dziedziniec i do małej kapliczki.Deszcz nas przegonił na kawę i dalej w drogę. Zahaczyliśmy do Mainfeld gdyż przyciągnęły nas potężne wieże obronne katedry które wznoszą się wysoko ponad miastem i są widoczne już z daleka. Budowla ukazuje w ciekawym architektonicznym porządku rozwój stylów architektonicznych wszystkich stuleci średniowiecza. Zadziwia przestronność wnętrza katedry i potężnie skonstruowane filary. Późnogotycki złoty ołtarz, który jako ołtarz główny dominuje w prezbiterium, to arcydzieło średniowiecznej sztuki snycerskiej. Szczególnym pięknem odznaczają się stare malowidła ścienne.Cała wioska kamienna i urocza ale tylko przez nią przejeżdżamy.Koblencja czeka więc trzeba jechać.