Geoblog.pl    danach    Podróże    Polsko-niemiecka wycieczka    spacer po Dreźnie i Zielone Sklepienie

spacer po Dreźnie i Zielone Sklepienie

Niemcy
Niemcy, Dresden

Rano wrzucamy bagaże do samochodu i wędrujemy na przystanek tramwajowy wzdłuż Elby do mostu Blaues Wunder .Po drugiej strony rzeki na wzgórzu widać piękne wille.Jest zimno ale pogoda piękna. Jedziemy do PostPlatz 12 pod Zwinger a potem przesiadamy się na 8 i dojeżdżamy do Neustadt na Plac Aleksandra.Fontanny już nie działają ale wędrujemy jesienną aleją do pomnika Augusta I na koniu , która to rzeźba jest najbardziej znanym pomnikiem w Dreźnie.Wpadamy obok na kawę i małe ciastko do włoskiej kawiarenki.Spacerkiem przechodzimy na drugą stronę na starówkę ,skąd podziwiamy widoki na mosty i nabrzeże.Wzdłuż bulwaru nad rzeką są też tarasy na wyższym poziomie gdzie mijamy mnóstwo spacerujących turystów i mieszkańców .Tutaj mieści się Akademia Sztuk Pięknych , gdzie jest wystawa malarstwa współczesnego , m.in.Dix'a ale tej wystawy nie odwiedzamy.Wchodzimy natomiast do kościoła Fraukirche, który został odbudowany dopiero w 2005 a wnętrze wygląda jak sala teatralna , my kierujemy się na wieżę kościelną aby podziwiać miasto z góry.Wjazd na wieżę dla seniorów to koszt 5 euro, ale warto bo widoki wspaniałe.Najpierw wchodzimy do części z nowymi zbiorami , gdzie wystawione są liczne zbiory nakryć stołowych z porcelany, szkła kości słoniowej,potem odwiedzamy Turecka Komnatę ze zbiorami broni, namiotów i okryć z okresu najazdu tatarów na Europę.Przed wejściem do Skarbca - Zielone Sklepienie idziemy na gorącą zupę do Centrum Handlowego a ,że to jest sobota więc ruch tutaj wielki. Do Skarbca jesteśmy wpuszczane przez podwójne drzwi o określonej godzinie i bez ulgi dla dziennikarzy.Jeden błąd zrobiłyśmy , że nie zabrałyśmy elektronicznego przewodnika a jest też po polsku a zawrócić już nie można było, brak jest opisu eksponatów .Podziwiałyśmy tylko eksponaty przechodząc przez kolejne pomieszczenia jak bursztynowa komnata, komnata z wyrobami z kości słoniowej ,sala białych sreber,sala pozłacanych sreber,sala kosztowności, sala herbowa z zegarami astronomicznymi,sala klejnotów z rzeźbą Murzyna ze szmaragdami,sala brązów z kolekcją rzeźb w brązie.Kolekcja ta jest eksponowana w Zamku Rezydencyjnym od 2004 roku, wcześniej była wystawiona w zbrojowni czyli Albertinum.Długi dzień dobiega końca, wracamy tramwajem po samochód i ok 20 wyjeżdżamy z Drezna przez Niebieski Most. Udaje się nam trafić na autostradę i już prosta droga do Polski.Do domu zawitałyśmy ok 22. Było pięknie i warto nacieszyć oczy pięknymi rzeczami