Geoblog.pl    danach    Podróże    Pozytywne Wibracje Białystok    wyprawa po Puszczy Białowieskiej

wyprawa po Puszczy Białowieskiej

Polska, Białowieża

Rano wyjechaliśmy na spontaniczną wycieczkę do Białowieży. Po drodze mijaliśmy urocze cerkwie a także zajechaliśmy nad Jezioro Siemianowskie, sztucznie utworzony zbiornik na Narwi tuż przy Puszczy Białowieskiej. Przez groblę na jeziorze przejeżdża pociąg z Hajnówki na Białoruś.
Tutaj kręcono część filmu Opowieści z Narnii na zamarzniętym jeziorze.
Widok rozległego akwenu wodnego z trzcinami , piaszczysta plażą i lasem sosnowym jest wspaniały.
Ja po wieczornym koncercie nie zmieniłam w aparacie ISO i zdjęcia wyszły prześwietlone , szkoda , więc muszę tam jeszcze raz zaglądnąć .Ale póki co zamieszczam zdjęcia podreperowane w Photoshopie przez Paulinkę.

Do Białowieży jechaliśmy od strony Janowa z Narewki i mieliśmy trasę przez Puszczę 11km bez zatrzymywania w pięknej scenerii.
W mijanych wioskach robiłam zdjęcia cerkwi i tak mam cerkiew z Zaścianka, Michałowa, Juszkowego Grodu, Narewki a w drodze powrotnej z Hajnówki, Dubin , Narwi , Trześnianki i z Zabudowa.
Wszystkie śliczne, czasami schowane za drzewami, ale często kolorowe kopuły z dala sygnalizują że ona tam jest i zaprasza do zrobienia zdjęcia.
Takie wycieczki organizowane na poczekaniu lubię bardzo bo po raz pierwszy byłam w Białowieży.Okolica przepiękna , dookoła rozciągają się pola ze złtym zbożem i białe pola gryki.