Geoblog.pl    danach    Podróże    Konin i okolice    Złota kopuła wśród zbóż

Złota kopuła wśród zbóż

Polska, Licheń Stary

Byłam w Licheniu w latach 90-tych gdy nowa bazylika była w budowie, teraz z dala wśród pól widać wielką złota kopułę.Bazylika jest olbrzymia ale zwiedzanie rozpoczynamy od starego kościółka i obiektów wokół niego.

Teren ten jest duży i gęsto zabudowany.Sam kościół to nic szczególnego ale bardzo przytulny i gdy był tu cudowny obraz Matki Boskiej to było magiczne miejsce.Teraz ten maleńki obraz został przeniesiony do bazyliki i zginął w jej ogromie i przepychu.
Wychodzimy droga krzyżową na Golgotę, straszny kicz ale ciągnie mnie widok z góry na okolice.

Widok na bazylikę piękny, szeroka aleja prowadzi od starego sanktuarium do nowego. Wszędzie trawniki i rabaty zadbane.

Wnętrze bazyliki ogromne i nie wiadomo na co patrzeć. Ławki stylizowane są na skrzydła husarii, lampy jakby z Egiptu.Przy ołtarzu miecze podświetlane.Po bokach malowidła pokazujące wielkie wydarzenia historyczne Polski. Jest i zwycięstwo nad Krzyżakami i jest Solidarność.
Jakoś wolałam skromny kościółek z cudownym obrazem niż ten przepych i brak gustu w detalach.
Na zewnątrz są oczywiście stragany dla pielgrzymów z różnymi cudeńkami.

Jak ktoś się tam wybiera to dobrze jest wpaść do Lichenia w tygodniu.

BoRa
BoRa - 2014-07-30 23:12
Z zewnątrz bazylika jest bardzo fotogeniczna. W środku przeładowana, a golgota to straszny kicz. Całość choć raz trzeba zobaczyć.

zula - 2014-07-31 06:40
Widok z góry- bardzo ładny. Zdjęcia pokazały mi wnętrze-byłam dosyć dawno .Lampy,ławki bardzo bogate...

Eugene
Eugene - 2014-07-31 21:35
W opisie świetnie oddałaś nastrój tej bazyliki (ogrom i przepych), ja tam też wolę skromne kościółki.

zuzkakom
zuzkakom - 2014-08-02 12:01
"Straszny kicz" podsumowuje to miejsce, niestety.

mamaMa - 2016-07-11 20:26
I ja tam byłam, jak bazylika się budowała...Co z tego wyszło? Pozytywne wrażenie na zewnątrz, a wnętrze bez smaku.
Zawsze mnie ciekawiło, czy ci, którzy takie coś tworzą nie widzą świata wokół i nie zastanowią się na tej podstawie nad gustem Pana Boga - najwyraźniej nie;-)