Geoblog.pl    danach    Podróże    wyprawa na drugą stronę Świata- Australia    drugi dzień w podróży

drugi dzień w podróży

Australia
Australia, Canberra

Na dzisiaj jest moc wrażeń zaplanowana.Zaczynamy dzień od Katedry św.Krzysztofa, jeszcze w pod takim wezwaniem nie widziałam.
Potem alaja ambasad najrózniejszych w tym z Polskiej wyjeżdżał nawet samochód.
Potem na dłużej zatrzymujemy się pieknym miasteczku Golbourn.Co kosciół to ładniejszy a nawet maja białe papugi na czerwonych drzewach :)
Na kawę wpadamy do Sanktuarium Maryjnego czyli Jasnej Góry w Australii czyli do Zakonu Paulinów.
W buszu piękne kapliczki róznych św.oraz grota z Matką Boską z Lourd.
Droga jest nadzwyczaj piekna, zielono jak w Polsce tylko w polach stoja od czasu do czasu palma.
Piknik mamy w Parku przy Fitzroy Falls czyli wodospadzie.Nie ma czasu zeby połazić po lesie bo potem pędzimy krętymi drogami do Sydney przez Kangaroo Valley czyli z jednej góry zjeżdżamy do doły serpentynami aby za chwilę byc na kolejnej górze. Wrażenie niesamowite. A las to dzungla, gdzie pnącza oplataja drzewa.
Z gór jedziemy teraz trasą nadmorska i odwiedzamyKiame znaną z Blwhole, czyli w wielkiej skale jest otwór ,że jak jest duża fala to w skale wybija fontana wody.my nie mieliśmy szczęścia, tylko jekka bryza była.
Dalej wybrzeżem wpadamy na plaże w Wolongong gdzie latarnia bieleje na tle granatowego morza i zajeżdżamy jeszcze do olbrzymiej światyni buddyjskiej.
Wrażeń co nie miara a na koniec noc w Sydney przez które przejezdżamy do domu.

A wszystko to za przyczyną Haliny ,że rodzina nawaliła i nie miałam gdzie mieszkać w Sydnej i że Mar z Benita mają takiego znajomego co lubi podrózować i że zechciał się mna zaopiekować , czyli ktos nade mną czuwa :)
Thanks for all Stan ( Staszku )

semaja
semaja - 2010-04-21 14:05
Jest przepięknie !!!!!! U nas mówi się, że " jaskółki robią na drutach" ale w Australii raczej trzeba powiedzieć, że " papugi robią na drutach " . Jest ich jak widzę mnóstwo !!
Całuski

danach - 2010-04-21 14:30
Jutro startuję o 13 tej czyli czyli waszej 5 rano, kto nie moze spac niech trzyma za mnie kciuki abym miedzy jedna chmura a druga do Polski przyleciala :)

Jola
Jola - 2010-04-21 14:42
Widoki piękne. Ciekawa jestem jak długo wysiedisz w Polsce i gdzie nam odfruniesz.Całuski odezwij się z Singapuru

semaja
semaja - 2010-04-21 17:55
Widoki cudowne - proszą o łapanie za pędzel !! Ty nie sąpisz nam tego piękna. Trzymam kciuki za Twoją podróż. Całuski

zula - 2010-09-14 19:10
W tym rozdziale zobaczyłam różne miejsca kultu religijnego , nawet dojechałam do Częstochowy w Australii. Trasa biegła tak wysokimi górami ,że chwilami dech zapierało...przeczytałam jeszcze raz co napisałam i stwierdziłam ,że napiasałam jakby to była moja relacja z podróży...tak obrazowy był Twój opis i tak ciekawe zdjęcia !
dziękuję

Zasoby: 645 wpisów645 2005 komentarzy2005 12720 zdjęć12720 5 plików multimedialnych5