Geoblog.pl    danach    Podróże    wyprawa na drugą stronę Świata- Australia    Canberra -stolica i juz

Canberra -stolica i juz

Australia
Australia, Canberra

Wyruszamy o 7 po znajomego Rendala, starszego pana po 70-ce , ma nam towarzyszyc w wycieczce do stolicy. Droga urocza, juz widac jesień , tutaj jest zielono , jak rzadko kiedy.
po drodze zatrzymujemy się w małym miasteczku a potem pod wielka owcą w Golbourn.W srodku jest muzeum ale nie było czynne.
Prosto jedziemy do Parlamentu, miasto nowe , dobrze zorganizowane i ma piękne jezioro gdzie sobie pozniej robimy piknik.
Sam Parlament nie przypuszałam,że zrobi na mnie takie wrażenie, duzo tu koloru niebieskiego eukaliptusa, jest cała sala posiedzeń w tym kolorze, mozna wejść na dach i podziwiać widoki z góry na Muzeum wojny Anzac.
Drzewa w Canberze maja najróżniejsze kolory , są nawet prawie czarne a do tego różne kształty od kuli po stzreliste topole lub koronkowe eukaliptusy.
Po lunchu jedziemy do Muzeum , jest ono ogromne, mozna tam spędzić pełny dzień i będzie jeszcze mało, duzo jest rekonstrukcji scen batalistycznych, eksponaty , a obok obrazy , do tego rzezby i postacie jak zywe nawet widziałm V1.
Najwieksze wrazenie jednak zrobiły na mnie tablice z nazwiskami zabitych zołnierzy gdzie pomiędzy płyty wkładane są czerowne maki.
Na koniec dnia jeszcze widok z gory na miasto a potem pedzimy do Ojcow aby sie ulokowac na nocleg.
Wieczorem wypad na kolacje i lody do centrum o nazwie Manuka.jemy w restauracji mongolskiej, każy wybiera potrawę a potem próbujemy każdą , ja wybrałam kaczkę ale moim towarzyszom nie przypadła do gustu i jedli kurczaka z imbirem oraz jagnię z czymś tam.Poniewż oni lodów nie serwuja to wpadamy na lody do Włochów :), nie tylko ja nie odmawiam lodów ale Stan tez :)

semaja
semaja - 2010-04-20 20:18
Danuśka - powrót coraz bliżej. Gdybyś miała problemy z powrotem do Polski, musiała gdzieś dłużej czekać, kupować dodatkowe noclegi - daj znać to poratuję Cię finansowo. Mam twój nr konta w mbanku [65 ...............15 15] chyba dobry? Jak nie do sprawdzę u Magdy. Powodzenia i całuski.

Jola
Jola - 2010-04-20 22:26
Czekam na zdjęcia. W TV powiedzieli że jutro o 7 będą pierwsze loty z Warszwy.

Jola - 2010-04-21 00:35
Doczekałam się. Cudowne jesień widać po kolorze liści ale po pogodzie nie . Dobranoc idę spać pa pa

Krystyna Godzik
Krystyna Godzik - 2010-04-21 10:00
Tam jesień, tu wiosna nieśmiało się przebija po długiej i ciężkiej zimie. Wracaj, może przyciągniesz za sobą słońce,ciepło i optymizm!!

semaja
semaja - 2010-04-21 13:59
Pomimo, że widze Cię jeszcze w krajobrazach australijskich to częściej myślę już o przygotowaniach do weekendu w Wieliczce.
Serdecznie pozdrawiam i trzymam kciuki za powrót bez przeszkód.

zula - 2010-09-14 18:49
Zdjęcia z Parlamentu są bardzo ciekawe a z Królową także sobie doskonale radzisz i pięknie wygladasz...
Szkoda,że nie ma zdjęć z uroczystego obiadu ale rozumiem nie zawsze wypada fotografować!
Zdjęcie : chmury,błękit nieba i odbicie w wodzie - the best !!!!!!!!!!!!! :)

Zasoby: 645 wpisów645 2005 komentarzy2005 12720 zdjęć12720 5 plików multimedialnych5