Geoblog.pl    danach    Podróże    Wygrana Afryka    czas podróży do Tunisu

czas podróży do Tunisu

Tunezja
Tunezja, Tunis

W niedzielę wyjeżdżamy na wycieczkę do Tunisu, Kartaginy i uroczego miasteczka Sidi Bu Said.
Po drodze odwiedzamy inne hotele zabierając kolejnych chętnych. W autobusie klimatyzacja nas tak wyziębia ,że otulamy się szalami aby było trochę cieplej. Zwiedzamy Medinę a potem Muzeum Narodowe. Muzeum Bardo samo w sobie jest przepięknym zabytkiem, pokazującym zamożność i siłę ówczesnych władców tutejszych ziem, lecz także świadczące o ich zamiłowania do przepychu. Zawartość Muzeum jest równie imponująca. Muzeum posiada największą na świecie kolekcje rzymskiej mozaiki. Pokrywa ona ściany i podłogi pomieszczeń na 3 kondygnacjach dawnego pałacu. Wykonana z mistrzowska precyzją zachwyca ilością kolorów i detali.
Potem odwiedzamy legendarne miasto Kartagina, to dzisiaj przedmieścia stolicy Tunezji - Tunisu. Dawne fenickie miasto założone przed trzema tysiącami lat, niegdyś zagrażające Imperium rzymskiemu, przyciąga turystów z powodu swojej burzliwej i tragicznej historii. Bardzo ładnie położone i my buszowałyśmy pośród ruin robiąc sobie zdjęcia.