Geoblog.pl    danach    Podróże    Toskania wiosną to jest to...    u Medyceuszy

u Medyceuszy

Włochy
Włochy, Firenze

Dzisiaj koleżanka nadrabia wizyty w muzeum da Vinci i u Dalego a ja zwiedzam Palazzo Medici Riccardi.Dostaję zniżkę na wejście ale dobre i to więc płacę 4 euro zamiast 6.Przyszłam zobaczyć tutaj kaplicę Trzech Króli-Capella dei Magi.Jest to nieduża kaplica z trzyczęściowym cyklem fresków Benozza Gozzolego.Kaplica zachwyca barwnością i tematyką, gdzie na koniach siedzą członkowie możnych rodów. Pozostałe wnętrze jest umeblowane , z obrazami, lustrami ale nie jest jakieś oszałamiające, dziwi mnie fakt ,że w części pokoi pałacowych jest wystawa wietnamska.Na dole natomiast jest wystawa Dalego, na dziedzińcu pałacu , robię zdjęcia słoniowi na długich nogach i ślimakowi Dalego, chociaż jestem w innym muzeum a tutaj nie ma zakazu fotografowania, wczoraj nie mogłam zrobić zdjęć !

Potem udaję się do Kaplicy Medyceuszy aby zobaczyć trzy nagrobki dłuta Michała Anioła.Kaplica Książąt jest wielka, ciemna i obecnie częściowo w remoncie.Znajdują się to groby 6 wielkich książąt.
W Nowej Zakrystii projektu Michała Anioła są nagrobki :Lorenzo,wnuka Wawrzyńca Wspaniałego-postacie przedstawiają Świt i Zmierzch,Giuliana najmłodszego syna Wawrzyńca-Dzień i Noc, oraz Madonna z Dzieciatkiem jako nagrobek Wawrzyńca Wspaniałego i jego brata Giuliana.
Tutaj uhonorowano mój status reportera i weszłam za free.