Geoblog.pl    danach    Podróże    Idzie Wiosna ...Wilno,Troki    W strugach deszczu po Wilnie

W strugach deszczu po Wilnie

Litwa
Litwa, Wilno

Takiej pogody się nie spodziewałam, po prostu ciągle pada.Dzisiaj powrót do Warszawy ale do godziny 16 jest sporo czasu. Zaopatrzone w parasole ruszamy oglądnąć to co nam umknęło.
Jest tego trochę, zaułkami wędrujemy pod Uniwersytet i Pałac Prezydencki.Potem dla ogrzania kawa w starej kawiarni z miłą atmosferą i niesamowitymi tortami w kształcie bukietu kwiatów i grzybka.

Zaglądamy do Soboru Przeczystej Bogurodzicy, atmosfera w środku niesamowita, obrazy inne niż w katolickich kościołach.
Tutaj została pochowana Helena Moskiewska, żona króla polskiego i wielkiego księcia litewskiego Aleksandra Jagiellończyka.

Jesteśmy tuż przy Zarzeczu więc zaglądamy tutaj jeszcze raz ale od innej strony.Wchodzimy na podwórka, gdzie są malowidła na ścianach, rzeźby koło domów , na wiosnę musi tu być pięknie jak otworzą swoje podwoje kawiarenki nad Wilejką.

Wracamy na stare miasto , starając się iść innymi uliczkami i tak trafiamy na mury obronne z basztą i wracamy pod Ostrą Bramę aby jeszcze raz zaglądnąć na górę i poprosić o szczęśliwy powrót do Polski.

W knajpce obok smakujemy litewskie naleśniki i wracamy do hotelu aby zabrać bagaże i pojechać na lotnisko.

Eugene
Eugene - 2014-03-25 13:37
Aura na koniec zrobiła się iście zimowa, ale widać że jesteś wytrwała w zwiedzaniu. Gratuluję.

danach - 2014-03-25 13:42
Oj niełatwo mnie złamać, jak mam cel to chociaż w części go realizuję :)

zula - 2014-03-25 15:01
Podziwiam...Ciebie w odbiciu,
podziwiam torty wiosenne ,ścienne obrazy i trasę którą pokonałaś w deszczu i śniegu. Parasol fantastyczny łącznie ze ciekawym zdjęciem.
Podróż jakże wspaniała i za to bardzo dziękuję.

Mirka66
Mirka66 - 2014-03-26 07:09
I tak trzymac.Deszcz,snieg troche utrudnia zwiedzanie.Ale najwazniejszy jest wtedy dobry humor :)

marianka - 2014-03-26 08:50
Deszczowe Wilno to także i moje wspomnienia. Ale czy do tego miasta taka nostalgiczna pogoda idealnie nie pasuje;)?

zuzkakom
zuzkakom - 2014-03-26 11:24
Może i deszczowo, ale nadal bardzo klimatycznie!

mamaMa - 2014-04-13 21:40
Jakie cuda nam pokazujesz!!!
A po koci parasol chyba sie do Wilna wybiore;-)