Geoblog.pl    danach    Podróże    Danach jedzie do....Chin    Przejażdżka po jeziorze Tai Hu i spacer po ogrodzie Li

Przejażdżka po jeziorze Tai Hu i spacer po ogrodzie Li

Chiny
Chiny, Wuxi

Po 2,5 godzinach jazdy autobusem dojechaliśmy na brzeg jeziora Tai Hu. Tutaj wsiedliśmy na królewska łódź i popłynęliśmy na 45 minutową przejażdżkę po trzecim co do wielkości jeziorze Chin.
Jezioro Tai Hu jest połączone z rzeką Jangcy oraz Wielkim Kanałem. Służy jako naturalny zbiornik retencyjny do nawadniania pól ryżowych, rybołówstwa oraz żeglugi.

Był to dla mnie czas relaksu i odpoczynku .

Stamtąd udaliśmy się do pierwszego chińskiego ogrodu,który jest w programie o nazwie Li.To nieduży ogród na brzegiem jeziora ale ma wszystkie niezbędne elementy ogrodu chińskiego jak : skały,woda,roślinność i mała architektura.
To przedsmak tego co nas czeka później.
Były też tutaj krajobrazy w doniczkach, chińska sztuka penjing czyli pierwowzór japońskiego bonsai.

Potem odwiedzamy małą plantację herbaty i rodzinny zakład wytwarzający imbryki ze specjalnej glinki.

Po kolejnej godzinie jazdy dojeżdżamy do hotelu w Souzhou.