Geoblog.pl    danach    Podróże    Danach jedzie do....Chin    Śpiewające gondolierki

Śpiewające gondolierki

Chiny
Chiny, Luzhi

Jak widziałam Suzhou łodzie na kanałach to zazdrościłam turystom podróżującym po starówce.

Okazało się ,że i mamy taką atrakcję w programie ale w wiosce Luzhi Niewielką powierzchnia starówki (1 km2) przecina sieć kanałów, których brzegi spina wiele zabytkowych kamiennych mostów i mostków.. W przeszłości ich liczba sięgała ponad siedemdziesięciu, dziś pozostało czterdzieści jeden. To dzięki nim Luzhi uznane zostało za „muzeum starożytnych chińskich mostów”.
W obrębie starówki znajduje się wybudowana w 503 roku Świątynia Baosheng, którą można odwiedzić pokazując bilet z łodzi.

Kanał jest pełen łodzi z daszkami , którymi sterują pięknie ubrane gondolierki, do tego jeszcze w trakcie podróży śpiewają chińskie piosenki. Wysoki dźwięk na dłuższą metę dla nas nie jest miły dla ucha. Sama przejażdżka trwała około 45 minut w pięknej scenerii.

Potem pomaszerowałyśmy do Świątyni Baosheng, przez mostki, wzdłuż różnych sklepików,zakładów fotograficznych.
Poranek bardzo miły a co potem...