Geoblog.pl    danach    Podróże    Gruzja- piękny kraj    Ostatni przystanek Kutaisi
2016

Ostatni przystanek Kutaisi

Gruzja
Gruzja, Kutaisi Heliport

Ostatni przystanek naszej podróży to Kutaisi.

Z dworca autobusowego w Borjomi najsłynniejszego kurortu Gruzji( to mały baraczek) jedziemy marszrutką o 8 rano do Kutaisi, marszrutka jedzie docelowo do Batumi.

Po godzinnej jeździe docieramy do Kutaisi . Idziemy na kawę do McDonalda a potem podjeżdżamy autobusem w rejon Katedry Bagrati, która króluje na wzgórzu. Nasza ostatnia kwatera właśnie jest niedaleko tego niesamowitego zabytku , jednego z 3 z listy Unesco w Gruzji.

Do schodów ukrytych w zboczu dochodzimy przez największe targowisko , potem jeszcze most łańcuchowy i wspinamy się na górę.

Docieramy do kwatery, zostawiamy bagaże i wyruszamy na zwiedzanie miasta.

Oczywiście Katedra Bagrati jest pierwszym miejscem. Pięknie usytuowana, odrestaurowana dumnie stoi nad miastem. To najcenniejsza budowla sakralna w Kutaisi , oficjalnie zwaną Katedrą Zaśnięcia Bogurodzicy.

Schodzimy nad brzeg rzeki Rioni i wędrujemy do widzianego z góry kościoła, to kościół Zwiastowania NMP. Potem wędrujemy do fontanny Kolchidy i przez park miejski docieramy do małej restauracyjki na pyszny obiad i potem wracamy do domu.