Geoblog.pl    danach    Podróże    Danach jedzie do....Chin    Letni Pałac

Letni Pałac

Chiny
Chiny, Pekin

Po zakupie pereł jedziemy do Letniego Pałacu ,którego rozległe tereny (270 ha ) służyły cesarzom do wytchnienia przed letnią duchotą Zakazanego Miasta.

W poł. XVIII wieku cesarz z dynastii Qing podarował swej matce na urodziny piękny ogród. Tak zaczęła się historia letniej rezydencji cesarskiej, która apogeum świetności osiągnęła w XIX w, gdy na chińskiej scenie politycznej pojawiła się apodyktyczna, władcza i rozrzutna cesarzowa Cixi. To na jej polecenie powstał ten największy w Chinach cesarski ogród z kompleksem pawilonów. Są one znakomitym przykładem klasycznej architektury z okresu ostatniego cesarstwa.

Wchodzimy na teren ogrodu przez Bramę Wschodnią.Zaraz za Bramą mieści się Pawilon Życzliwości i Długowieczności.Przed pawilonem stoi posąg mitycznego Qilina-chińskiego jednorożca, jest pokryty łuską i ma rozszczepione kopyta.Dalej wędrujemy Długą Galerią ( 728 m) i podziwiamy ponad 14 tys malowideł.Po prawej stronie na Wzgórzu Długowieczności dominuje we mgle Pagoda Kadzidła Buddy.
Na końcu Galerii stoi Marmurowa Łódź cesarzowej Cixi, która przeznaczyła na jej budowę środki przeznaczone na flotę chińską. Marmurowa jest tylko podstawa a górna cześć jest zbudowana z drewna i pomalowana aby imitowała marmur.

Tutaj wsiadamy na smoczą łódź i przepływamy jezioro Kunming .Mgła ogranicza widoczność na piękne ogrody, wzgórze i Most Siedemnastu Łuków.

Na wyspie Jeziora Południowego leży wyrzeźbiony w 1755 brązowy wół, który uspokaja wody i zapobiega powodziom.

Cały ogród jest pełen pawilonów,wody i roślin czyli wszystkiego co wpływa na harmonię i spokój tego miejsca.